تبلیغات
پایگاه خبری کوهسرخ - گلایه اهالی کوهسرخ از خدمات دهی درمانگاه تامین اجتماعی کاشمر

اخبار منطقه کوهسرخ

ارسال مطالب این سایت به ایمیل شما

برای دریافت آخرین اخبار این سایت ایمیل خود را در زیر وارد کنید

Delivered by FeedBurner


گلایه اهالی کوهسرخ از خدمات دهی درمانگاه تامین اجتماعی کاشمر

نویسنده : شریعتی
تاریخ:سه شنبه 28 شهریور 1391-08:01

منطقه کوهسرخ یکی از بخش های شهرستان کاشمر است که با توجه به بعد مسافت و جاده خطرناک، رفت و آمد اهالی آن به شهرستان کاشمر به سختی انجام می شود. وابستگی اداری اهالی کوهسرخ به کاشمر هم موجب رفت و آمد مردم به این شهرستان شده است که موجب بروز مشکلات زیادی برای اهالی کوهسرخ می شود. در بحث درمان، متاسفانه نحوه خدمات دهی درمانگاه تامین اجتماعی کاشمر، مشکلاتی را برای درمان اهالی کوهسرخ به وجود آورده و باعث شده تا کوهسرخی ها خواهان تجدیدنظر در ارائه برخی خدمات باشند.
شیوه نوبت دهی تلفنی درمانگاه
شیوه نوبت دهی تلفنی درمانگاه تامین اجتماعی شهرستان کاشمر مورد انتقاد و نارضایتی برخی اهالی کوهسرخ است. یکی از اهالی روستای «سنجدک» به خراسان رضوی گفت: دریافت نوبت تلفنی برای روستانشینان مشکل است و بسیاری از بیماران روستایی برای دریافت نوبت پزشک مجبور به مراجعه حضوری به درمانگاه تامین اجتماعی شهرستان کاشمر هستند.
«صدیقه زارعی» ادامه داد: پس از حضور در کاشمر برای دریافت نوبت نیز با مخالفت کارکنان و برخی بیماران درمانگاه مواجه می شویم که چرا نوبت دهی تلفنی رعایت نشده است....
یکی دیگر از اهالی کوهسرخ نیز به خبرنگاران ما گفت: درمانگاه تامین اجتماعی کاشمر برای بسیاری از بیماری ها پزشک متخصص ندارد و این کمبودها موجب شده است که بیماران به پزشکان آزاد که با تامین اجتماعی قرارداد ندارند، مراجعه کنند.
«سیده رباب حسینی» افزود: ما روستانشینان کوهسرخ به دلیل خشکسالی های پی درپی و کاهش سطح درآمد، نیاز بیشتری به استفاده از این بیمه داریم و از مسئولان می خواهیم که پزشکان متخصص بیشتری در درمانگاه کاشمر مستقر کنند تا مجبور به مراجعه به پزشک آزاد نباشیم.
رئیس درمانگاه تامین اجتماعی کاشمر در گفت وگو با خراسان رضوی در پاسخ به این انتقادات می گوید: نحوه نوبت دهی تلفنی برای رفاه حال مردم در نظر گرفته شده است.در گذشته روزانه هزارو۵۰۰ متقاضی وجود داشت ولی ما در این مرکز تنها پاسخگوی ۸۰۰نفر بودیم.
«دکتر مرادیان» ادامه داد: تا ۳سال قبل بیماران مجبور بودند از ساعت ۴صبح در صف منتظر نوبت بمانند.با این شیوه ممکن بود به بسیاری از مردم نوبت نرسد و آن ها هم با ناامیدی به خانه برمی گشتند اما اکنون با راه اندازی شیوه نوبت دهی تلفنی با مشکلات کمتری مواجه هستیم، چرا که اگر نوبت پزشک تمام شود، از طریق تلفن به آن ها اطلاع داده می شود و آن ها دیگر به درمانگاه مراجعه نمی کنند.
وی ادامه داد: صف های طویل دریافت نوبت پزشکان ما را بر آن داشت تا در بهره گیری از شیوه نوبت دهی تلاش کنیم و در این زمینه نسبت به سایر شهرستان ها پیشرو باشیم. وی اظهار داشت: اکنون شیوه نوبت دهی تلفنی، شامل ۸خط تلفن است که در قالب یک شماره تلفن پاسخگوی مردم است. وی گفت: در شیوه نوبت دهی تلفنی، روزانه به هزار نفر نوبت داده می شود که حدود ۳۰۰نفر به دلایلی در درمانگاه حاضر نمی شوند. به طور میانگین روزانه ۷۰۰نفر در این درمانگاه معاینه می شوند.
مجوز به کارگیری پزشک متخصص دریافت شد
وی ضمن انتقاد از برخی ضعف های موجود در درمانگاه تامین اجتماعی گفت: ساختمان، امکانات و تجهیزات درمانگاه تامین اجتماعی کاشمر حدود ۱۰سال قبل برای ۱۲هزار بیمه شده اصلی ساخته شده است. اما اکنون با همان تجهیزات و نیروی انسانی در حال سرویس دهی به ۲۱ هزار بیمه شده اصلی هستیم.
«دکتر مرادیان» با اشاره به مشکلات موجود در این درمانگاه گفت: ۵پزشک عمومی، یک متخصص اطفال و یک کارشناس مامایی در این درمانگاه حضور دارند.
وی ادعا کرد: با توجه به نسبت تعداد پزشک و بیماران، در کشور مقام اول خدمات دهی به بیماران را داریم.
وی ادامه داد: درمانگاه تامین اجتماعی کاشمر مجوز استخدام پزشک متخصص داخلی را از مرکز استان دریافت کرده است.وی گفت: به پزشکان شهرستان های مختلف، موضوع نیاز به پزشک متخصص را ارائه کردیم ولی مورد استقبال قرار نگرفت.هم چنین برای تامین شرایط کاری بهتر برای جذب پزشک متخصص داخلی، یک مطب برای نوبت بعد از ظهر هم فراهم کرده ایم.
وی در ادامه با اشاره به نبود دندان پزشک در درمانگاه گفت: ۲دندان پزشک رسمی در درمانگاه داشتیم که به دلیل فراهم شدن شرایط کاری بهتر، درمانگاه را ترک کردند. وی دلیل استقبال نکردن پزشکان متخصص برای کار در درمانگاه تامین اجتماعی را حقوق و مزایای پایین دانست و گفت: هنگامی که یک دندان پزشک روزانه ۱۰برابر دستمزد خود در درمانگاه تامین اجتماعی، در خارج از محیط درمانگاه کسب می کند طبیعی است که مایل به همکاری با این درمانگاه نباشد.وی افزود: با همین شرایط روزانه ۷۰۰بیمار در این درمانگاه معاینه می شوند.
«دکتر مرادیان» خاطرنشان کرد: با توجه به تعداد اندک پزشک در درمانگاه، نیمی از بیماران شهرستان در درمانگاه تامین اجتماعی و دیگر بیماران در سایر درمانگاه های خصوصی و عمومی سطح شهر، معاینه می شوند.
وی هزینه های سالانه جاری درمانگاه تامین اجتماعی را بیش از یک میلیارد تومان ارزیابی کرد و گفت: امیدواریم با توجه به اجرای طرح پزشک خانواده، شرایط درمانگاه نیز به نفع مردم تغییر کند.
وی ادامه داد: درمانگاه به صورت ۲نوبت ولی با امکانات و نیروی انسانی تک نوبت اداره می شود.
وی در پایان نسبت به برطرف شدن مشکلات موجود ابراز امیدواری کرد و گفت: بخش زیادی از مشکلات موجود را می توان با تاسیس نمایندگی اقماری مرکز درمان در منطقه کوهسرخ برطرف کرد.
وی یکی دیگر از مشکلات درمانگاه را مراجعه انبوه مردم دانست و افزود: تجهیز درمانگاه خلیل آباد و تاسیس درمانگاه در کوهسرخ می تواند بخش زیادی از مشکلات موجود را برطرف کند.
رئیس درمانگاه تامین اجتماعی کاشمر هم چنین به خبرنگار ما گفت: متاسفانه برخی بیماران از روستاهای «اوندر»، «ایور» یا سایر روستاهایی که پزشک عمومی در آن جا حضور دارد برای درمان به شهرستان مراجعه می کنند و این در حالی است که این بیماران در درمانگاه تامین اجتماعی کاشمر نیز توسط پزشک عمومی معاینه می شوند.به این ترتیب در واقع این بیماران فقط هزینه اضافی صرف می کنند و سبب ازدحام در درمانگاه نیز می شوند.



 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر
نظرات پس از تایید نشان داده خواهند شد.





Admin Logo

گروه فرهنگی پژوهشی روستای ایور 


نام شما :
ایمیل شما :
نام دوست شما:
ایمیل دوست شما:

Powered by weblogi.ir